Diana’s blog

Just another WordPress.com weblog

Bill Gates: Microsoft va cuceri internetul cu sau fără Yahoo!

3902.jpg  Microsoft anunţă mari investiţii în domeniul căutarii pe internet chiar dacă oferta făcută companiei Yahoo a fost un eşec tansmite Capital.fr. Investiţiile îşi propun o contra-ofensivă pentru Google, numărul 1 mondial în această industrie. „Le-am trimis o scrisoare şi am spus că este o ofertă corectă”, a spus Bill Gates, citat de Associated Press. Cu această afirmaţie Microsoft vrea să pună punct speculaţiilor de la sfârşitul săptămânii trecute, când mai mulţi analişti considerau că după un nou refuz al Yahoo!, Microsoft va mari suma oferita.

“Putem şi ne permitem să realizăm importante investiţii necesare dezvoltării şi comercializării pe internet, şi o vom face cu sau fără Yahoo”, a declarat fondatorul Microsoft Bill Gates, într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat ca Microsoft nu va mai reveni asupra ofertei sale.  Microsoft Corp. este o companie americană, cea mai mare producătoare de software din lume, cu peste 50.000 de angajaţi în mai multe ţări. Deseori numele firmei se prescurtează “MS”. Are sediul în Redmond, Washington, SUA. Până în momentul de faţă a livrat, şi continuă să livreze, cel mai mare număr de sisteme de operare pentru calculatoare personale, anume sistemul MS Windows, în numeroasele sale variante. Compania a fost fondată în 1975 de către Bill Gates şi Paul Allen, după ce, cu 3 ani în urmă, aceiaşi înfiinţaseră compania Traf-O-Data, cu care însă nu au avut succesul scontat. Directorul general este în momentul de faţă Steve Ballmer. 

February 25, 2008 Posted by Diana | Ştiinţă | | No Comments Yet

Alimentele organice nu sunt mai sănătoase decât cele obişnuite

3986.jpg  Mâncarea organică nu este mai sănătoasa decât alimentele obişnuite, consumatorii fiind induşi în eroare de menţiunea că aceste produse au calităţi nutritive superioare, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, scrie zirul românesc Gardianul. Aceştia consideră că în prezent există foarte puţine dovezi cu privire la beneficiile nutritive superioare ale produselor organice, în comparaţie cu alimentele non-organice, obţinute prin folosirea de pesticide şi îngrăşăminte chimice.


Tom Sanders, profesor la Universitatea Kings, din Londra, susţine că mâncarea organică nu are o valoare nutritivă mai ridicată decât produsele convenţionale. “Este o ocazie fantastică să faci bani folosindu-te de oameni, deoarece poţi să ridici preţul acestui tip de produse”, a precizat Sanders. De asemenea, Tom Sanders contrazice afirmaţia potrivit căreia animalele crescute pentru obţinerea produselor organice sunt tratate mult mai bine decât cele din fermele tradiţionale. Potrivit Uniunii Europene, nu exista solicitări privind creşterea animalelor în spaţii libere, condiţie care i-ar putea ajuta pe producători să obţină alimente organice, notează Gardianul.
“In luna noiembrie, un studiu a arătat o reducere semnificativă a numărului de eczeme în cazul copiilor hrăniţi cu produse organice”, a susţinut Robin Maynard, directorul de campanii al Soil Association. în schimb, profesorul Lesley Regan, de la spitalul londonez St Mary, crede că oamenii sunt oarecum exploataţi. “Poţi include tot felul de descoperiri în materialele de cercetare, care, deşi sunt adevărate, nu au o importanţă semnificativă”, a declarat Regan, citat de Gardianul.

Un alt studiu realizat la Universitatea din Newcastle arată că laptele organic poate conţine mai mulţi antioxidanţi decât cel normal, afirmaţie contrazisă ulterior de experţii de la Universitatea din Glasgow. Aceştia au descoperit că laptele organic poate conţine o cantitate mai mică de vitamina A şi E, în comparaţie cu cel normal, mai precizează sursa citată.

February 25, 2008 Posted by Diana | Investigatii | | No Comments Yet

Dolarul, în scădere faţă de euro şi alte valute

3980.jpg  Dolarul a ajuns la cel mai scăzut nivel, din ultimele trei săptămâni, faţă de moneda unica europeana, pe fondul speculatiilor potrivit carora Rezerva Federala (Fed) va reduce costurile cu imprumuturile luna viitoare, pentru a preveni recesiunea, sustine site-ul Bloomberg. Si monedele din tari precum Brazilia, Australia si Noua Zeelenada au castigat teren fata de dolar, in aceasta saptamana, dupa ce preturile titeiului si aurului au crescut pana la niveluri record.

Dolarul s-a devalorizat cu un procent, in acesta saptamana, pana la 1,4827 dolari pentru un euro, atingand cel mai scazut nivel de la 1 februarie.Moneda americana s-a depreciat cu 0,6 la suta fata de yen, ajungand la un nivel de 107,17. Realul brazilian s-a apreciat fata de dolar, pentru prima oara, din luna mai 1999, pe fondul speculatiilor unei posibile cresteri a preturilor marfurilor, precum si a accelerarii investitiilor in sectorul financiar. Cotatia titeiului a crescut pana la 101,32 dolari pe baril, in acesta saptamana. Dolarul australian a ajuns la cel mai ridicat nivel noiembrie 2007 (92,51 centi), iar dolarul neo-zeelandez a crescut pana la cel mai ridicat nivel din ultimele sapte luni (81 centi).

February 25, 2008 Posted by Diana | Economic | | No Comments Yet

Aurul la mare preţ în China

3956.jpg  Cererea de aur din China a crescut cu 26% in 2007 şi a ajuns la 326,1 de tone, conform unui raport al WGC (World Gold Council) din Beijing informează revista Forbes citată de jurnalul economic Capital. Per total, cereea de bijuterii a depasit recordul de 300 de tone din 199t, şi a ajuns la 302,2 tone, mai arată studiul.

China a surclasat astfel Statele Unite privind cererea de aur şi a devenit al doilea mare cumpărător de aur mondial după India. Vanzările de aur din China au însumat anul trecut 363,3 de tone cu 23% mai mult decât în 2006.  Republica Populară Chineză este cel mai întins stat în Asia de Sud-Est şi cel mai populat stat din lume. Economia Chinei se dezvoltă ascendent, iar influentul „The Financial Times” a notat că „China a avut cea mai diversificată economie dintre statele lumii pe parcursul secolelor XVIII-XX”.

February 25, 2008 Posted by Diana | Economic | | No Comments Yet